«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان و «دیلما روسیف» رئیس بانک توسعه وابسته به مجموعه بریکس در پاریس، پایتخت فرانسه دیدار و گفت وگو کردند.

رایزنی های بن فرحان با رئیس بانک توسعه «بریکس»

به گزارش قدس آنلاین، دو طرف درخصوص روابط ریاض و مجموعه بریکس و راه های تقویت و گسترش آن تبادل نظر کردند.

بن فرحان و رئیس بانک توسعه بریکس همچنین درباره همکاری های اقتصادی و توسعه ای در سایه چشم انداز۲۰۳۰ عربستان و در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار جهانی گفت وگو کردند.

پیش از این یک اقتصاددان سعودی با بیان اینکه عربستان نقشی مهمی در روند ثبات سیاسی و اقتصادی جهان دارد، تاکید کرد که پیوستن این کشور به بریکس، این مجموعه را قوی تر خواهد کرد.

«ماجدبن احمد الصویغ» در گفت وگو با اسپوتنیک افزود: مجموعه بریکس کشورهایی را شامل می شود که سریع ترین رشد اقتصادی را در جهان دارند و راه اندازی این ائتلاف در اوایل سال ۲۰۰۹، گامی مهم در راستای گسترش یک الگوی اقتصادی جدید برای پایان دادن به سلطه تک قطبی و ایجاد راهبرد چندقطبی است.

وی ادامه داد: عربستان یکی از کشورهایی است که سرعت بسیاری در زمینه رشد و شکوفایی در تمام زمینه ها به ویژه اقتصادی داشته، بنابراین پیوستن این کشور به بریکس، این مجموعه را قوی تر خواهد کرد.

گروه «بریکس» شامل کشورهای نوظهور اقتصادی جهان یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که از نظر جمعیتی حدود نیمی از جمعیت جهان را در اختیار دارند؛ ۳۰ درصد مساحت جهان را در خود جای داده‌اند و یک‌چهارم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در جهان در این کشورها جذب شده است.

نشست وزرای دوستان بریکس اخیرا در کیپ تاون برگزار شد. در این نشست وزرای خارجه کشورهای بریکس و ۱۲ کشور علاقه‌مند به پیوستن به این گروه شامل ایران، آرژانتین، بنگلادش، ونزوئلا، گابن، جمهوری دموکراتیک کنگو، مصر، اندونزی، کومور، کوبا، امارات متحده عربی و عربستان سعودی حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.